Dokonujemy napraw laptopów większości marek, m.in. Asus, Lenovo, IBM, HP, Acer, Fujitsu Siemens, Medion, Aristo, Gateway, Packard Bell, Samsung, Sony, Toshiba.

Czas diagnozy sprzętu staramy się ograniczyć do minimum lecz mimo wszystko jest on nierozerwalnie związany ze skomplikowaniem usterki. Stwierdzenie "skomplikowana usterka" dotyczy tu głównie płyt głównych, choć w niektórych przypadkach nawet zdiagnozowanie uszkodzonego procesora bywa bardzo trudne, więc nie zawsze można w ciągu jednej chwili jednoznacznie określić przyczyny nieprawidłowego działania sprzętu.

Przeprowadzane przez serwis laptopów usługi przedstawia poniższa oferta:

  • wymiana matryc,
  • Matryce
    Niektóre z objawów usterki:
    • brak podświetlenia (ciemny obraz lecz pod kątem lekko widoczne zarysy treści),
    • całkowicie biały obraz,
    • przy poruszaniu obudową LCD pojawiają się zakłócenia / artefakty na obrazie / obraz zanika,
    • czerwonawy kolor podświetlenia.
  • naprawa modułów kart graficznych,
  • Moduł karty graficznej
    • artefakty na obrazie (przebarwienia, poziome różnokolorowe pasy) szczególnie podczas obciążenia grafiki aplikacjami 3D,
    • podwojony obraz lub nawet sześć obrazów,
    • zawieszanie się komputera,
    • całkowity brak obrazu lub jego zanikanie,
    • brak możliwości zmiany roździelczości ekranu,
    • system operacyjny uruchamia się w 16/256 kolorach (4/8 bitowa paleta kolorów).
  • naprawa układów podświetlania matrycy, tj. naprawa inwerterów, układów sterowania na płycie głównej,
  • Inwerter
    • podobne objawy jak przy uszkodzeniu LCD (ciemny obraz lecz pod kątem lekko widoczne zarysy treści).
  • naprawa płyt głównych, m.in. naprawa układów zasilania, kontrolerów dysków twardych i klawiatur, reballing lub wymiana układów BGA, tj. m.in. zintegrowanych chipów graficznych, mostków północnych i południowych,
  • Układy BGAPłyta główna
    • j.w. (podobne efekty jak przy uszkodzeniu modułu karty graficznej),
    • zawieszanie się komputera (niebieskie ekrany / zrzuty pamięci),
    • restartowanie się komputera - szczególnie podczas przenoszenia,
    • laptop startuje dopiero po wielokrotnej próbie uruchomienia go,
    • system nie wykrywa urządzeń USB (m.in. nie działają zewnętrzne porty USB, nie działa wbudowany czytnik kart, kamera),
    • po wciśnięciu przycisku zasilania brak obrazu, a działa jedynie wentylator,
    • dociskając klawiaturę komputer zawiesza się / uruchamia się lub pojawiają się artefakty na obrazie,
    • brak jakiejkolwiek reakcji na podłączenie zasilacza lub wciśnięcie przycisku zasilania,
    • komputer (tj. BIOS) nie wykrywa napędu optycznego / dysku twardego.
  • wymiana gniazd: zasilania, USB, czytników kart, audio (gniazda słuchawkowe, mikrofonowe, wyjścia cyfrowe S/PDIF oraz analogowe liniowe), firewire, LAN, LPT, COM,
  • Gniazda zasilaniaGniazda audio
  • naprawa układów zasilania oraz ładowania akumulatora,

  • wymiana złączy PCMCIA, mini PCMCIA oraz kontrolerów,

  • wymiana gniazd D-SUB VGA, DVI, HDMI, LVDS,
  • Gniazda video
  • programowanie kości BIOS'u,
  • Pamięci FLASH
  • wymiana dysków twardych, SSD oraz napędów optycznych CD/DVD,
  • Dyska twardy
    • brak możliwości uruchomienia systemu operacyjnego,
    • zawieszanie się komputera podczas odczytu danych z dysku twardego / napędu CD/DVD,
    • brak możliwości nagrania płyty CD/DVD,
    • niebieskie ekrany/zrzuty pamięci,
    • napęd/dysk nie jest widoczny w BIOS'ie.
  • naprawa układów audio (wymiana wzmacniaczy, kodeków),

  • wymiana pamięci RAM, kart Wi-Fi, procesorów,
  • ProcesoryPamięć RAMKarty WLAN
  • wymiana klawiatur,
  • Klawiatura
  • naprawa oraz konserwacja układów chłodzenia,
  • Radiator
    • ciągła i głośna praca wentylatora,
    • wyłączanie się komputera,
    • zawieszanie się komputera,
    • brak możliwości uruchomienia komputera przez parę minut po jego samoczynnym wyłączeniu się.